14 Ocak 2011 Cuma

9. Gün: Arzularınız Zihinsel Evriminizin Anahtarıdır

Arzularınız insan olarak psikolojik gelişiminizin yönünü belirler. Eğer arzularınızı takip ederseniz ve kendi kendinize bunları aslında neden istediğinizi kendi kendinize sorarsanız arzularınızın her zaman belirli bir duygusal seviyeye ulaşmanızla bağlantılı olduğunu göreceksiniz.

Örneğin tam şimdi zenginliği arzuluyorsunuz. Fakat zenginlik size ne verecektir. Gerçekten binlerce onbinlerce banknotunuz olmasınımı istiyorsunuz; ki bunlar sadece zenginliğin göstergesidir. Yoksa gerçekte yeterince paraya sahip olduğunuzda bunun size vereceği tatmin hissinimi arzuluyorsunuz. Asıl arzunuz para değil para ile yapabileceklerinizi yapabilme özgürlüğünüzün olmasımı.

Bence yanıt gayet açık. Gerçekte kimse parayı istemez. sizde istemiyorsunuz; para sadece renkli kağıtlardır ve devamlı başkalarından korunması gerekir.

Aslında istediğiniz özgürlük, bağımsızlık, paylaşabilme gücü, problemleri çözebilme gücü, kendinizi ve yardım etmek istediğiniz başkalarını iyileştirme gücü. Yani aslında mutlu olmak istiyorsunuz.

Bunlar hislerdir maddeler değil. Bunlar sizin arzuladığınız duygusal seviyelerdir. Ve neden bunları arzuluyorsunuz? Çünkü bunlar insan olarak sizin dugusal evriminizin bir sonraki seviyesi. Daha çok vermek, daha çoğuna sahip olmak ve daha çok şey yaşamak istiyorsunuz. Arzularınıza pozitif gelişmeyi tetikleyici şekilde bakmalısınız.

Ne yazıkki çoğumuz çok şey istediğimizde kendimizi suçlu hissetmeye şartlandırılmışız. Çoğunluk sahip olmayı istemek ile sahip olmak arasında kaba bir çelişki olduğuna inanır. Özetle çoğumuz yoksullukla dolu dünyada zenginliğin kötülükle kardeş olduğuna inandırılmışız.

Bu görüş insanlığın önemli bir gerçeğini göz ardı eder. Evrim bağımsız bir tecrübedir ve herkes yaşam enerjisini arzularını gerçekleştirmek için nasıl kullanacağını kendibaşına öğrenmelidir. Dünyanın gerçek acıları ile sarıldığımızda başkalarına yardım edemeyiz. Gerçek empati diğer insanlar gibi üzgün ve fakir olmak demek değildir. Gerçek empati kişisel gücünüzü , iyimser gücünüzü ve zenginliğinizi kullanarak sizi memnun etmeyen durumları çözebilmek, değiştirebilmektir. Sişzde bir kurban olursanız nasıl diğer kurbanlara yardım edebilirsiniz. Sadece onlarla aynı kaderi paylaşırsınız ki buda ne size ne onlara fayda sağlamaz.

Beş dakikanızı aşağıdaki cümlelerin doğruluğunu hissetmeye ayırın.

BEN GÜÇ, ÖZGÜRLÜK VE ZENGİNLİK İSTİYORUM. BEN BUNLARI KENDİM VE GEZEGENDEKİ HERKES İÇİN İSTİYORUM. KİŞİSEL GÜCÜMÜ DÜNYANIN DÜZEYİNİ YÜKSELTMEK, DÜNYAYI DAHA YAŞANABİLİR BİR SEVİYEYE ÇIKARMAK İÇİN KULLANACAĞIM. ARZULARIM POZİTİF VE GELİŞMEYİ PEKİŞTİRİCİ DÜŞÜNCELER.

Günün Egzersizi :
Bugünkü göreviniz arzulamanın verdiği suçluluk duygusundan kurtulmak. Kendinizi mükemmel, kutsanmış, zenginliği kendinize çekerken hissedin ve zenginliğinizi ve gücünüzü dünyada memnun olmadığınız durumları değiştirmeye yardım etmek için kullanacağınıza söz verin.

Günün Sözü: Kişi arzularını kaybetmemeli, onlar aşkı, mutlu ve uzun bir hayat için uyarıcı olabilir.

1 yorum:

  1. EVET ARKADAŞLAR KENDİMİN GELİŞTİĞİMİN O KADAR FARKINA VARDIMKİ ARTIK KÖTÜ BİRŞEY OLDUĞUNDA HEMEN KENDİMİ O KÖTÜ DÜŞÜNCEDEN ARINDIRABİLİYORUM.SİTENİN SAHİBİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM :)

    YanıtlaSil