20 Ocak 2011 Perşembe

4. Gün : Sizi Sınırlayan Düşüncelerinizi Anında Değiştirmenin Yolu

Değişime karar verdiniz. Harekete geçmek için kendinize söz verdiniz. Ekonomik hedefiniz üzerinde karar verdiniz.

Şimdi: Beyninizi daha üst zenginlik seviyesine yeniden programlamak için, geçmiş yaşantılarınızdan kaynaklanan hangi düşüncelerin sizi sınırladığını bulmalısınız ve bunları değiştirmeye karar vermelisiniz.

Şimdi bunların tam olarak farkında olmasanız bile bu otuz günün sonunda bunları netleştirmiş olmalısınız. Yaşamınızdaki tecrübeleri inançlarınız size çeker. Ekonomik tatminsizliğinizin nedeni  sizin entellektüelliğinizle, bilgi ve başarınızla yada koşullarınızla ilgili değildir. Ancak sizin ekonomik özgürlükle ilgili inançlarınızdır. Sizden çok daha eğitimsiz, beceriksiz insanların sizden çok daha iyi gelir seviyelerinde olduklarını görmüşsünüzdür. Bunun nedeni onların kendi kaderleri ile ilgili inançları ile sizin inançlarınız arasındaki farktır.

İlginç görünüyor değilmi; kendinize şu soruları sorun ve olabildiğince içten yanıtlayın. Bilinçaltı zihninizden hiç bir şeyin gizlenemediğini unutmayın. Araştırırsanız sizi sınırlayan inançlarınızı bulacaksınız.

Paraya sahip olmak ile ilgili hangi negatif inançlara düşüncelere sahipsiniz. Buna kim paraya ulaşmak istemez kim para hakkında negatif duygular besler deyip geçmeyin sahip değilseniz vardır. korkuyor olabilirsiniz. yada başka düşünceleriniz olabilir. Eşine kızıp ona yoksulluk çektirmek için para istemeyen (kendisi bile farkında olmadan) insanlar bile var inanın. Paraya sahip olmanın sığlık olduğunmı inanıyorsunuz. Zenginlerin cimri ve aç gözlü olduğunamı inanıyorsunuz? Zenginliğin yaşamınızda çekişme, çatışma, anlaşmazlık ve karmaşa yaratacağınamı inanıyorsunuz? Bazı arkadaşlarınızı kaybedeceğinizemi inanıyorsunuz? Çok fazla paraya sahip olmanın çok fazla sorumluluk getireceğinemi inanıyorsunuz?

Sizi paradan uzak tutan düşünce yada düşünceler her ne ise bulup bu düşünceleri değiştirmeye karar vermelisiniz. Kendi kendinize neden ekonomik olarak tatmin olamadığınızı sorun. Hangi inançlarınız sizi zenginlikten uzak tutuyor.

Para konusundaki çekirdek inancınızı bulmaya çalışın. Örneğin pek çok inasanın para konusundaki çekirdek inancı "Para Kötülüklerin temelidir" şeklindedir. Bu düşünce çerçevesinde zihniniz bir çok alt düşünce (çok param olursa kötü bir insan olurum yada başıma kötü şeyler gelir  vs vs gibi) geliştirir ve bu bilinçaltları onları
bu kötülükten uzak tutmak için parayı onlardan uzaklaştırır.Sizde oek çok alt düşünce geliştirerek bu çekirdek inancınızın otomatik olarak değişmesini sağlayabilirsiniz. çekirdek inanç  bulma ve değiştirme konusunda pek çok kaynak bulabilir profesyonel yardımda alabilirsiniz. Ama en basit yolarından biri düşüncelerinizi bilinçli bir şekilde değiştirmek için para ile pek çok iyi düşünce geliştirirseniz, çekirdek inancınızı değiştirebilirsiniz.

Farkına varmanız gereken şey para iyi yada kötü değildir. Fakat sizin yaratıcı enerjinizi fiziksel dünyaya aktarmanızda bir  araçtır. Kendinizin parayı iyi bir amaç için kullanacak iyi bir insan olduğunu kabullenin. Duygusal, psikolojik, ruhani yönden yeni bir seviyeye çıktığınızı kabul edin ve ekonomik bolluğun sizin yeni ve gelişmiş iradenizin daha iyi bir ifadesi olduğunu kabul edin.

Beş dakikanıuzı aşağıdaki sözlerin doğruluğunu hissetmeye ayırın.

ÖNCEKİ İNANÇLARIM TOPLUMUN EMPOZE ETTİĞİ SINIRLANDIRILMIŞ İNANÇLARIMIN SONUCU OLUŞMUŞ BİR YANILGI İDİ. BEN ŞİMDİ FARKEDİYORUM Kİ PARA SADECE BENİM YARATICI ENERJİMİN BİR İFADESİ. VE ENERJİM ARTTIKÇA ZENGİNLİK OTOMATİK OLARAK BENİM HAYATIMA AKACAKTIR.

GÜNÜN EĞZERSİZİ :
İki dakikanızı ayırarak aşırı zenginlikle ilgili farkında olduğunuz tüm sınırlayıcı olumsuz düşünceleri yazmaya çalışın. Zenginlikle ilgili ana düşüncenizi, çekirdek inancınızı bulmaya çalışın. Bu düşüncenizi pozitife çevirmeye çalışın ve yeni bir olumlama yaratarak bunu birkaç dakika tekrar edin. Örneğin çekirdek inancınız "Para kazanmak zordur" şeklinde ise, bunu sadece "Para kazanmak çok kolay" diye değiştirin ve şimdi bunu defalarca tekrar edin hatta defalarca yazın. Gün içinde ne zaman para hakkında negatif düşündüğünüzü fark ederseniz hemen bu olumlamayı tekraredin.

7 yorum:

  1. merhaba biraz düşündümde kendi olumsuz inançlarımı sizinlede paylaşmak istedim :D mesela çok ve gereksiz para harcadığım için parayı haketmediğimi düşünüyorum :) parasızlığın verdiği sıkıntının insanı olgunlaştırdığını, para biriktiremediğimi ve harcamayı bilmediğim için aileme bağımlı olmama gerektiğini, onların beni daha iyi idare edebileceğini düşünüyorum :) ironik ama gerçek ve ben bunu şimdi farkediyorum. bundan sonrası için sizden yardım istiyorum. hangi olumlamayı kullanacağım konusunda kafam karışık. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. ben hazır reçete vermeyi çok sevmem bence bir sessiz bir yere geçin kağıdı kalemi alın ve kendiniz hakkındaolumlu şeyler yazın bir gün yeteneklerinizi sevdiğiniz yanlarınızı insanların sizi neden seveceğini. Ertesi gün yine oturun parayla yapabileceğiniz güzel şeylerin bir listesini yapın paraolmadan yapamayacağınız ama para ile yapabileceğiniz. bunlar özsaygınızı ve para hakkında olumlu düşünceler geliştirmenize yardımcı olur.
    Kendimden örnek vereyim benim iki sloganım vardı
    Borç Yiğidin Kamçısıdır" "Para puşta yakışır"(afedersiniz vurguyu anlatmak için olduğu gibi yazdım) şimdi bunları "Borç yiğidin zinciridir yiğide zincir yakışmaz" ve "para iyilik ve güzellikler yapabilmek içn gerekli güçtür. para özgürlüktür. ne kadr paran olursa o kadar özgürsün" ile değiştirdim. Sizde kendi olumlamalarınıı bulabilir yada pek çok yerde geçen ama içinize sinen hah tamda bunu söylemeliyim diyebileceğiniz bir olumlamayı seçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Yazılnız ilgimi çekti indirip okumaya karar verdim okumadan da emeğiniz için size teşeşkkür etmek istedim,ellerinize sağlık.
    Ertan Kotan
    hekotan@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Ben hırsızlığı aşagılıyorum,zenginlik hırsizlik demek degildir.
    BEN AÇGÖZLÜLÜ AŞAGILIYORUM,ZENGINLIK ACGOZLULUK DEMEK DEGILDIR.
    BEN KENDINI BEGENMISLIGI ASAGILIYORUM,ZENGINLIK KENDINI BEGENMISLIK DEMEK DEGILDIR.

    YanıtlaSil
  5. calısmaya bırgun ara versek ne olur

    YanıtlaSil
  6. ZENGİNLİK AİLEM İÇİN ŞUAN BİR TABAK YEMEK VARSA ZENGİN OLUNCA İKİ TABAK YEMEK VAR GİBİ BASİT BİR ŞEKİLDE TARİF EDİLİYORDU BANA BEN BUNLARIN YANLIŞ OLDUĞUNU BİLİYORUM VE HAYATIMDAN SEVGİYLE UZAKLAŞTIRIYORUM ŞUANDA ŞUADNA PARA NÖTR BİR ENERJİDİR ASLINDA İNSAN BEYNİNDE ONU KÖTÜ ENERJİYE ÇEVİRİR ŞUANDAN İTİBAREN PARA BENİM İÇİN POZİTİF BİR DURUM HAYATIM HER GÜN DAHA İYİYE GİDİYOR:) ÖNÜME ÇOK ENGEL ÇIKMAYA BAŞLIYOR GİBİ AMA ARKADAŞLAR BUDA BENİM BİRŞEYLERİ DEĞİŞTİRDİĞİM ANLAMINA GELİYOR ŞUAN PES EDERSEM OLMAZ DAHA İYİYE GİDECEĞİNİN BİLİYORUM SAĞLICAKLA ... :)

    YanıtlaSil